Un consultant britanic critică România pentru încălcarea libertății presei: ”Mandatul European de Arestare le dă putere tiranilor din România”

• Nicoleta Ungureanu
  • 5 septembrie 2016
  • Social

Un consultant britanic critică regimul „autoritar” din România care „încalcă libertatea presei” şi din cauza căruia jurnalistul Sky News Stuart Ramsay sau patronul România Liberă Dan Adamescu ar fi fost acuzaţi pe nedrept, conform Mediafax.

Consultantul în afaceri publice Damien Phillips suține în articolul intitulat Mandatul European de Arestare le dă putere tiranilor din România. Premierul ar trebui să renunţe la el” că problema cu care se confruntă Stuart Ramsay, realizatorul reportajului despre presupusul trafic ilegal cu arme de foc din România, are la bază politicile sistemului „autoritar” din ţară care seamănă cu regimul lui Ceauşescu şi care suprimă criticile aduse Adminstraţiei de către presă.

Phillips solicită premierului britanic Theresa May să retragă ţara din sistemul mandatului european de arestare.

„Theresa May a promis ţării în 2014 că problemele în ceea ce priveşte mandatul european de arestare au fost rezolvate şi că va lupta pentru ca Marea Britanie să facă parte din nou din sistem. România este doar un exemplu despre cum acest sistem nu doar că eşuează în a susţine statul de drept, ci şi ajută regimurile autoritare să suprime criticile”, începe acesta articolul.

Consultantul critică Administraţia din România, susţinând că aceasta exercită un control asupra instituţiilor mass-media din ţară.

„Luaţi drept exemplu poziţia statului român chiar şi pentru libertăţile civile de bază. Reţeta pentru controlul media în acest stat UE este mult prea obişnuită. Atunci când un jurnalist critică Guvernul, trimiteţi agenţi sub acoperire pentru a aduna informaţii despre ţintă, veniţi cu acuzaţii false la adresa lui, îl defăimaţi public prin intermediul instituţiilor voastre media controlate de stat şi apoi îi instruiţi pe presupuşii voştri procurori independenţi să îi testeze legat de acuzaţii false. Acolo merg jurnaliştii voştri independenţi”,declară Damien Phillips.

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *